10 ötlet a helyesebb táplálkozásért

Íme 10 ötlet, amely segíthet rendszeresebbé, kiegyensúlyozottabbá és változatosabbá tenni az étrendedet:

  1. Minden nap reggelizz!- A legfontosabb étkezés, ezen múlik, hogyan indul a napod. Ha eddig nem szeretted, ideje megbarátkozni a gondolattal, néhány hét múlva imádni fogod!
  2. Csomagolj tízórai és uzsonnát!- Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég egy gyümölcs, egy szendvics, vagy egy pohár joghurt. Így könnyebb betartani a 3 óránkénti étkezést, ami hozzájárul, hogy rendszert vigyél a mindennapjaidba, és így könnyebb elkerülni a nassolást.
  3. Lefekvés előtt 3 órával már ne egyél!- Mert amit közvetlenül lefekvés előtt eszel meg, azt már nem tudja felhasználni a szervezeted, így beépíti alvás közben, „védőréteget” vonva így a tested köré.
  4. Hidratálj!- Az örök szabály: fogyassz legalább napi 2 liter folyadékot (az se baj, ha 3-4 litert iszol), lehetőleg vizet, édesítőszer nélküli gyenge teát, frissen facsart zöldség- vagy gyümölcslevet.
  5. Iktass be az étrendedbe friss zöldséget és gyümölcsöt!- Napi legalább 5 adag zöldség és gyümölcs elfogyasztása az egészséges táplálkozás alapja. Mind vitamin, mind rosttartalmuk nagyon hasznos a szervezeted számára.
  6. Fogyassz értékes gabonákat!- Kenyeret szinte mindenki naponta fogyaszt, törekedj rá, hogy jó minőségű, teljes kiőrlésű kenyeret vásárolj (vagy süss otthon magadnak). És fedezd fel olyan különlegesen hangzó gabonákat is, mint a köles, hajdina, amaránt, quinoa, vagy a kevésbé egzotikusakat mint a tönköly, zab, rozs, árpa, (barna) rizs.
  7. Édes élet!- A cukor helyett próbálj ki alternatív édesítőszereket,mint a méz, a nyers nádcukor, a fruktóz, a szőlőcukor, a juharszirup, a nyírfacukor, a stevia. De persze ezekkel is bánj mértékletesen!
  8. Inkább sovány húsokat fogyassz!- Ha teheted, válaszd a sovány húsokat,mint a csirke és a pulyka, illetve a sovány sertés-, marha- és vadhúsok. A húskészítmények esetében is ügyelj erre!
  9. Fűszerezz, de okosan!- Fogyassz minél kevesebb sót, élvezd az ételek természetes ízét, használj (friss) zöldfűszereket nagy mennyiségben.
  10. Olajok, sokoldalúan! – A megszokott napraforgó és oliva olaj helyett próbálj ki új ízeket, mint a tökmag-, szőlőmag- vagy a repceolaj stb.
Posted in Nincs kategorizálva