Pilates

A Pilates egy olyan edzésforma, mely segítségével a testet újra egyensúlyba lehet hozni. A mai életstilus, mozgásszegény életmód, miatt kialakuló gerincbántalmak, súlyfelesleg, tartási rendelenességek megszűntetéshez nagyon fontos a megfelelő mozgásforma kiválasztása.

Pilates remek választás, hiszen ízület kímélő, mégis kihívásokkal teli edzésrendszer.

A Pilates 8 alapelve:

  • 1, Koncentráció: segíti a jobb testtudat kialakítását
  • 2, Központosítás: a módszer azon alapelvére épül, hogy minden mozdulat a központból, a core izmokból (törzs stabilitásáért felelős izmok) indul ki, így kiemelt fontosságú az erős központ létrehozása.
  • 3, Légzés: a jó légzés energiával látja el a központot és stabilizálja a gerincet.
  • 4, Kontrol: a Pilates összes mozdulata során kontolált mozgásokat hajtunk végre, azaz a test egészére figyelünk a gyakorlatok végrehajtása idején
  • 5, Precizítás: ahhoz, hogy a Pilates gyakorlatok elérjék a céljukat nagy pontossággal kell őket végrehajtani.
  • 6, Testtartás: a gerinc megfelelő helyzetben tartása nagy odafigyelést igényel, és biztosítja a megfelelő légzést és technikai kivitelezését a mozdulatoknak.
  • 7, Áramlás: jól végrehajtott Pilates mozdulatok összekötik a test egészét az áramló mozgás segítségével.
  • 8, Rutin: “gyakorlat teszi a mestert” mindazonáltal hozzá segít a jó mentális és fizikális egészséghez.

A Pilates előnyei:

  • növeli az izomerőt
  • javítja a testtartást
  • segíti a fogyást
  • csökkenti a hát és ízületi fájdalmakat
  • javítja a koordinációt és egyensúlyt
  • növeli a hajlékonyságot

Nálunk lehetőseged van egyéni, páros, csoportos és kismama Pilates órán való részvételre.