Kismama pilates

A kismama pilates gyakorlatok a pilates 6 alapelvére épülve megfelelő mozgásformát biztosítanak a várandósság ideje alatt.

Pilates 6 alapelvet:

  • 1. koncentráció (concentration) A tudatos mozgás kulcsa, hogy odafigyeléssel, a figyelem fókuszával végzzük a gyakorlatokat.
  • 2. irányítás (controll) Szellemi és fizikai irányítás. Az izmok irányítása, a mozgás összekoordinálása, a légzés koordinálása.
  • 3. központosítás (centering) A módszer azon alapvetésre épül, hogy minden mozdulat az úgynevezett erőközpontból (powerhouse) indul ki, azaz a has-alsó háti szakasz-csípő-fenék központi területből, amely körülveszi a létfontosságú szervek nagy részét, magába foglalja a gerincet, a test középpontját alkotva.
  • 4. légzés (breathing) A megfelelő légzéstechnika a kulcs a minél tökéletesebb mozgás kivitelezéséhez. Minden gyakorlat mozdulataihoz adott ki-és belégzésütem tartozik.
  • 5. áramlás (flowing movement) Minden gyakorlatnak saját üteme van, ezáltal a gyakorlatok “áramló” mozgással állnak össze egésszé.
  • 6. precizitás (precision) A gyakorlatok helyes kivitelezése a legfontosabb, inkább kevesebb ismétlésszámmal, de a lehető legtökéletesebben végrehajtva kell dolgozni.

Ahogy az a 3. alapelvnél leírtaknál látszik, a pilates nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a medence-, a törzs izomzatát megfelelő módon eddzük, ezzel hozzájárul ahhoz, hogy a várandóság ideje alatt a kismamák alkalmazkodni tudjanak a megváltozott fizikai igénybevételhez. Mindezek mellett a szülés utáni regenerációt is segíti.

Pilates gyakorlatok előnyei a várandósok számára

  • Energetizálnak
  • Nyújtják és erősítik a gerincstabilizáló izmokat
  • Javítják a testtartást
  • Felgyorsítják a szülés utáni regenerációs időszakot
  • Segítenek fenttartani a várandóság előtti edzettségi szintet
  • Nővelik a testtudatot
  • Nyújtják az izmokat, mobilizálják az ízületeket
  • Javítják a hajlékonyságot
  • Csükkentik a negatív stressz hatásait
  • Szabályozzák a helyes légzést.